Εξίσου επικίνδυνα τα infotainment με το αλκοόλ και τα ναρκωτικά; Τι θα πρέπει να κάνουν οι ασφαλιστικές εταιρείες; Εκτύπωση

Μια ενδιαφέρουσα έρευνα ήρθε στο φως της δημοσιότητας, με τα ευρήματα της να είναι άκρως ανησυχητικά σε ότι αφορά τη διάσπαση του οδηγού από τα σύγχρονα συστήματα ψυχαγωγίας, τα γνωστά μας infotainment.

Είναι αντιληπτό και γνωστό, πως το αλκοόλ και σαφέστατα κάθε είδους ναρκωτικές ουσίες μειώνουν την αντίληψή μας πίσω από το τιμόνι. Αυτό όμως που δεν γνωρίζουν οι περισσότεροι από εμάς, είναι πως τα σύγχρονα συστήματα ψυχαγωγίας, τα γνωστά μας infotainment επηρεάζουν σημαντικά τη συμπεριφορά μας κατά την οδήγηση. Σύμφωνα με παλιότερες έρευνες της η Κομισιόν τα συστήματα ψυχαγωγίας μπορεί να ευθύνονται για το 10%-30% του συνόλου των συγκρούσεων στους δρόμους της Ευρώπης. Νέα έρευνα στη Βρετανία έρχεται να ρίξει φως ακριβώς πάνω σε αυτό με τα ευρήματα να είναι τουλάχιστον ανησυχητικά.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το κέντρο έρευνας και καινοτομίας στις μεταφορές και την κινητικότητα TRL Limited, για λογαριασμό της βρετανικής IAM RoadSmart της μεγαλύτερης ανεξάρτητης φιλανθρωπικής οργάνωσης στο Ηνωμένο Βασίλειο σε θέματα οδικής ασφάλειας, της FIA και του Rees Jeffreys Road Fund. Τα ευρήματα συγκρίθηκαν και με προηγούμενες έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί για τη διάσπαση του οδηγού που αφορούν στη χρήση κινητού τηλεφώνου αλλά και την επήρεια ουσιών όπως το αλκοόλ και η κάνναβη.

Αυξημένος χρόνος αντίδρασης έως και 57%!

Για τις ανάγκες της έρευνας μελετήθηκε η συμπεριφορά 40 οδηγών οι οποίοι χειρίζονται συστήματα ψυχαγωγίας, τόσο με interface Android Auto, όσο Apple CarPlay. Και στις δύο περιπτώσεις οι οδηγοί κλήθηκαν να κάνουν την ίδια διαδρομή τρεις φορές: την πρώτη χωρίς να αλληλεπιδρούν με κανένα σύστημα, τη δεύτερη αλληλεπιδρώντας μόνο μέσω φωνητικών εντολών και την τρίτη μόνο μέσω των φυσικών χειριστηρίων και της οθόνης αφής. Όσο οδηγούσαν, θα έπρεπε να ακολουθούν ένα προπορευόμενο όχημα το οποίο αυξομείωνε την ταχύτητά του, αλλά και παράλληλα να ψάχνουν να ακούσουν την αγαπημένη τους μουσική μέσω του infotainment.

Μια άλλη δοκιμασία ήταν η πραγματοποίηση ελιγμών όσο θα πληκτρολογούσαν ένα γραπτό μήνυμα, και τέλος να αναβοσβήσουν τη μεγάλη σκάλα τους κάθε φορά που μια κόκκινη μπάρα εμφανιζόταν στην οθόνη τους. Οι οδηγοί αξιολογήθηκαν στον χρόνο αντίδρασης τους αναφορικά με την εμφάνιση της μπάρας, την συμπεριφορά τους ως προς την ταχύτητα κίνησης, τη θέση του οχήματος επί της λωρίδας κίνησης και της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, και την κίνηση των ματιών τους.

Τα αποτελέσματα είναι άκρως ανησυχητικά, μιας κι ο μέσος χρόνος αντίδρασης αυξήθηκε έως και 57% όταν ο οδηγός έπρεπε να εστιάσει στην οθόνη του συστήματος. Την ίδια στιγμή που το αλκοόλ (στα νόμιμα όρια) αυξάνει το χρόνο αντίδρασης κατά 12% και η κάνναβη κατά 21%. Ποσοστά, που αν τα μεταφράσετε σε επιπλέον διανυθέντα μέτρα (όταν ένα αυτοκίνητο κινείται με 110 χλμ./ώρα), είναι 18,7 έως και 24,9 μέχρι ο οδηγός να αντιδράσει.

Νούμερα που σε ορισμένες περιπτώσεις μπορούν να οδηγήσουν σε ατύχημα, με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται σε σωματικές βλάβες, αλλά και σε καταβολές αποζημιώσεων από τις ασφαλιστικές εταιρείες.

Μήπως πρέπει να δημιουργηθεί ένα νέο πλαίσιο λειτουργίας των συστημάτων ψυχαγωγίας, όπου αρκετές από τις λειτουργίες τους εν κινήσει τουλάχιστον θα περιορίζονται με σκοπό την μέγιστη δυνατή οδική ασφάλεια; Χαρακτηριστικό που θα μειώσει σίγουρα τα ατυχήματα, αλλά και το κόστος των ασφαλιστικών εταιρειών. 

 

Πηγή: nextdeal.gr